Trainingsmodule: Organiseer je taken

Hangt jouw bureau of scherm vol met papieren post-it’s? Zie je het bos door de bomen niet meer nu je naast Outlook ook via Teams taken krijgt? In deze training tonen we je welke tools er zijn om al jouw taken te stroomlijnen.

Onderwerp

Organiseer je taken met To Do en Planner

Doelgroep

Medewerkers die op zoek zijn naar oplossingen om hun taken beter te organiseren.

Aantal deelnemers

Om interactie te kunnen garanderen werken we met een beperkte groep van 10 deelnemers.

Duurtijd

Deze training duurt gemiddeld 1 uur en gaat online door.

Materiaal

Naslagwerk wordt doorgestuurd naar de deelnemers na de training.

Beschrijving

Je kent het wel, op het einde van de werkdag sluit je jouw computer af en herinner je net dat je bent vergeten om die ene belangrijke taak op te nemen voor je baas. Had je maar een goede tool om al jouw taken bij te houden. Microsoft biedt heel wat goede tools aan om al je taken op te lijsten zodat je deze nooit meer hoeft te vergeten. Maar welke tool kies je die voldoet aan jouw wensen én behoeftes?

Tijdens deze training maak je kennis met de twee belangrijkste toepassingen om je taken te beheren: Microsoft To Do en Planner. We overlopen wanneer je best welke tool gebruikt, zoomen dieper in op het gebruik ervan én tonen je hoe je deze kan integreren met andere Microsoft toepassingen zoals Microsoft Teams en Outlook.

Toepassingen die aan bod komen

Agenda

Microsoft To Do en Planner om jouw taken te organiseren: Wat is het verschil en wanneer gebruik je wat?

Microsoft To Do

  • Plannen van persoonlijke taken binnen To Do
  • Integratie Microsoft Teams
  • Integratie Outlook
  • Mobiele Applicatie

Microsoft Planner

  • Wat is een planbord en hoe richt je dit in?
  • Integratie Microsoft Teams

Hoe kan Microsoft To Do helpen je mailbox te organiseren