Microsoft Dynamics 365

Customer Insights voor realtime inzicht in klantgedrag

Het aantal customer touchpoints groeit sneller dan ooit. Met het Customer Data Platform Customer Insights creëer je een 360 graden beeld van de wensen en behoeften van je klanten, zodat klantgerichte medewerkers beter en effectiever kunnen werken.

Klantgericht - Customer Insights
Klantgericht
Transformeer - Customer Insights
Transformeer
Inzichtelijk - Customer Insights
Inzichtelijk
Marketing - Customer Insights
Marketing
datagedreven, persoonlijk en intuïtief
Datagedreven

Wat is Customer Insights?

Steeds meer organisaties zetten de klant centraal in alles wat ze doen. De klantervaring staat voorop waardoor er ook veel gegevens over de klant worden verzameld.

Gefragmenteerde klantdata maakt lastig voor organisaties om te achterhalen wat de klant relevant vindt en om gepersonaliseerde klantervaringen voor te schotelen. Met het Customer Data Platform van Microsoft transformeren organisaties naar een klantcentrale organisatie. Customer Insights is altijd een waardevolle aanvulling op iedere bestaande Dynamics 365 omgeving. Het geeft een volledig beeld van alle kanalen en interacties met de klant.

Customer Insights - Microsoft Dynamics 365

Data verrijken

De kracht van Customer Insights is dat klantgegevens uit verschillende interne én externe bronnen en systemen samenkomen om één compleet en uniek beeld van de klant te creëren.

Zo verrijk je bijvoorbeeld interne gegevens als profiel of betalings -gegevens met aangekochte externe marktdata als Nielssen of GFK. Het koppelen van externe databronnen wordt eenvoudig gemaakt door de inzet van connectoren en de Customer Insights API.

Customer Insights - Microsoft Dynamics 365

Wat is de waarde voor jou?

Creëer een totaalbeeld van je klanten

Integreer real-time data vanuit verschillende bronnen, zodat je een 360 graden klantbeeld krijgt. Breng transactiedata samen met demografische gegevens voor een real-time klantprofiel.

Klantinteracties uit diverse bronnen analyseren

Combineer verschillende databronnen van zowel Microsoft-systemen als daarbuiten en combineer deze klantinteracties tot één overzichtelijk te gebruiken dashboard. Eenvoudig inzichten verzamelen over het gedrag en de wensen van klanten.

Klantbehoeften voorspellen

Kant-en-klare Artificial Intelligence voorspelmodellen geven krachtige inzichten over waar verbeterpunten zitten in het klantproces. Zo ontstaat nog meer inzicht.

Whitepaper: Het Customer Data Platform

Het Customer Data Platform

Voor veel bedrijven is het een ware strijd tegen systemen, strategieën, budgetten en competenties om een uniform klantbeeld over alle kanalen op redelijke wijze voor elkaar te krijgen. In deze whitepaper geven we je meer inzicht in hoe belangrijk het combineren van data is bij het uitwerken van de ideale customer journey, en laten wij zien hoe een Customer Data Platform daarbij kan helpen.

Customer Data Platform - Missing link

In deze whitepaper laten we zien wat de toegevoegde waarde is van Customer Insights, door het uitlichten van zes kenmerken die de functionaliteit van dit Customer Data Platform samenvatten. Daarnaast gaan we dieper in op hoe de functionaliteiten zich verhouden tot andere klantensystemen zoals CRM, Analytics & BI, E-Commerce, Contact Center en Marketing Automation.

“Customer Insights is geen applicatie voor directe communicatie met jouw relaties, maar je moet je zien als een overkoepelende laag met data.”

Wat is Customer Insights?

Customer Insights (CI) is een selfservice Customer Data Platform waarmee bedrijven laagdrempelig transformeren tot datagedreven organisaties.

De applicatie combineert de verschillende databronnen binnen jouw organisatie om te komen tot één uniform en holistisch klantbeeld. Interne gegevens worden gemakkelijk gecombineerd met externe databronnen om tot onontdekte inzichten te komen.

Zelfstandig kunnen geavanceerde technologieën worden toegepast als Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) om tot inzichten te komen die voorheen onmogelijk waren.

Doordat de unieke inzichten gemakkelijk kunnen worden ontsloten naar jouw verschillende klantkanalen creëer je waardevolle gepersonaliseerde klantervaringen in alle lagen van de organisatie. Wij bieden onze dienstverlening in drie verschillende pakketten aan.

Neem contact op

Bel Broad Horizon over digitale werkplek